Załącznik do Zarządzenia nr7/2025
Dyrektora ZS-P im. Orła Białego w Rudzie Wielkiej,
z dnia 27 sierpnia 2025 roku
REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Orła Białego w Rudzie Wielkiej
I. Postanowienia ogólne
1. Stołówka szkolna została zorganizowana w ramach prawidłowej realizacji zadań
opiekuńczych szkoły, w tym wspieranie prawidłowego rozwoju uczniów.
2. Stołówka szkolna jest instytucją żywienia zbiorowego zamkniętego i nie prowadzi sprzedaży posiłków na wynos.
3. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków w formie ciepłego obiadu jednodaniowego
dla uczniów szkoły i nauczycieli.
W przypadku wychowanków przedszkola dzieci mogą korzystać z trzech posiłków (śniadanie, obiad dwudaniowy i podwieczorek).
4. Posiłki są przygotowywane w oparciu o środki spożywcze spełniające wymagania ustawy
o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
II. Uprawnieni do korzystania ze stołówki szkolnej
1. Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
1) wychowankowie przedszkola i uczniowie szkoły podstawowej ZSP w Rudzie Wielkiej.
2) pracownicy pedagogiczni tutejszego ZSP.
3) uczniowie, których dożywianie dofinansowuje GOPS na podstawie wydanej decyzji.
4) uczniowie, których dożywianie dofinansowują inne ośrodki pomocy społecznej.
III. Wydawanie posiłków.
1. Za wydawanie posiłków odpowiadają pracownicy stołówki szkolnej.
2. Posiłki wydawane są w dniach realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych zgodnie
z harmonogramem ustalonym przez dyrektora szkoły.
3. Posiłki wydawane są w godzinach:
Przedszkole:
a) 8.30 -9.00 I śniadanie – oddziały przedszkolne
b) 10.30 II śniadanie – oddziały przedszkolne
c) 11.40 – 12.10 obiad – oddziały przedszkolne
d) 14.15 podwieczorek – oddziały przedszkolne
Szkoła obiady:
a) 11.15 – 11.35 I przerwa obiadowa
b) 12.20 – 12.40 II przerwa obiadowa
4) Stołówka szkolna jest miejscem przeznaczonym do spożywania posiłków przez uczniów szkoły podstawowej i przedszkolaków w Rudzie Wielkiej.
Wychowankowie przedszkola oddziału I spożywają posiłki w swojej sali przedszkolnej.
IV. Zamówienia i odpłatności za obiady
PRZEDSZKOLE:
1. Opłaty za wyżywienie przedszkolaków dokonywane są z góry za miesiąc bieżący do 15 dnia każdego miesiąca wyłącznie na wydzielone konto bankowe placówki
B.S Wierzbica 94 9132 0001 0000 9091 2000 0010
2.Wpłaty należy dokonywać dwoma przelewami oddzielnymi przelewami wpisując w tytule:
a) imię i nazwisko dziecka, grupa I, II, III – opłata za żywienie, miesiąc (np. Jan Kowalski, gr.I, opłata za żywienie miesiąc wrzesień)
b) imię i nazwisko dziecka, grupa I, II, III – opłata za pobyt, miesiąc
2. Nieobecności przedszkolaków odliczane są od wpłat za kolejny miesiąc (miesiąc płatny z góry minus nieobecności)
3. Opłaty wymienione w pkt. 2 będą do odebrania u intendenta lub osobę upoważnioną w danej placówce.
4. Za termin płatności uznaje się datę wpływu środków pieniężnych na konto.
5. Koszt posiłków naliczany jest w oparciu o ceny artykułów spożywczych potrzebnych do sporządzania posiłków w danym roku kalendarzowym zgodnie z zawartymi umowami z dostawcami.
Uczniowie i przedszkolaki – wsad do kotła
Nauczyciele – wsad do kotła plus koszty przygotowania posiłku: prąd gaz i woda.
SZKOŁA:
1. Zamawianie posiłków odbywa się przez aplikację zamówposiłek.pl
2. Rejestracji w aplikacji dokonuje Użytkownik. Użytkownikiem jest rodzic/opiekun prawny działający w imieniu ucznia.
3. Zamówienia posiłku w aplikacji można dokonać na wybrany okres od jednego dnia do jednego miesiąca.
4. Zamówień posiłku lub odwołań z obiadu z danego dnia można dokonać wcześniej ale najpóźniej do godziny 8.00 dnia roboczego.
5. Opłaty za posiłki należy dokonać:
a) przedpłatą online w aplikacji zamówposiłek.pl
b) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy szkoły przy podaniu imienia, nazwiska numeru nadanego i klasy.
B.S Wierzbica 94 9132 0001 0000 9091 2000 0010
6. Za datę wpływu uważa się datę zaksięgowania na koncie.
7. W stołówce szkolnej wydawane są tylko obiady zapłacone.
8. Zwroty nadpłat dokonywane są na rachunek bankowy użytkownika wskazany w aplikacji zamówposiłek.pl jako rachunek bankowy do zwrotów.
9. Standardowo zwroty nadpłat dokonywane są po zakończeniu roku szkolnego przy całkowitej rezygnacji z posiłków lub na prośbę użytkownika przy wcześniejszej rezygnacji z posiłków w czasie trwania roku szkolnego.
V. Odwołania obiadów szkolnych
1. Nieobecność ucznia na obiedzie odwołuje rodzic przez aplikację zamówposiłek.pl wcześniej lub w tym samym dniu do godz. 8.00 (później następuje blokada)
2. W przypadku planowanej nieobecności w szkole(np. Wycieczka, zawody zielone szkoły i inne)
rodzice sami są zobowiązani do odwoływania obiadu w danych dniach.
4. Niezgłoszona nieobecność na posiłku nie daje możliwości ubiegania się
o zwrot poniesionych kosztów finansowych tylko odwołanie poprzez aplikację powoduje odliczenie od kosztów.
5. Całkowitą rezygnację z obiadów należy zgłosić u intendenta placówki w formie pisemnej najpóźniej z tygodniowym wyprzedzeniem poprzedzający koniec nowego miesiąca. Rezygnacja nastepuje od 1 dnia nowego miesiąca.
VI. Zasady obowiązujące w stołówce szkolnej
1. Po odbiór posiłku uczniowie zgłaszają się na stołówkę podczas wyznaczonych przerw obiadowych
2. Podczas wydawania posiłków na stołówce mogą przebywać wyłącznie osoby spożywające posiłki.
3. Po spożyciu posiłku uczniowie odnoszą naczynia w wyznaczone miejsce i niezwłocznie opuszczają stołówkę.
4. W sprawach porządkowych dotyczących korzystania z posiłków uczniowie zobowiązani są respektować polecenia wyznaczonego pracownika placówki.
5. Uczniowie korzystający ze stołówki szkolnej mają obowiązek:
– zachowania czystości, a w szczególności myć ręce przed posiłkiem,
– kulturalnego spożywania posiłków,
– zachowania ciszy podczas spożywania posiłków,
– kulturalnego odnoszenia się do rówieśników i personelu kuchni i stołówki,
– używania sztućców wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem.
6. Wychowankowie przedszkola obsługiwani są przez opiekunów i woźne oddziałowe przyporządkowane do poszczególnych oddziałów przedszkolnych.
Wyżej wymienione zasady obowiązują wszystkich korzystających z wyżywienia w stołówce szkolnej.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, związanych z organizacją pracy stołówki szkolnej, decyduje dyrektor szkoły.
Powyższy regulamin obowiązuje od 01.09.2025r. – zarządzenie Dyrektora
Traci moc regulamin z dnia 02.09.2024r.