Przejdź do treści
Dostosuj

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Dzień projektów

8 lutego 2017r. uczniowie klas drugich naszej szkoły po raz kolejny zaprezentowali efekty pracy nad projektami edukacyjnymi. Było to znaczące  wydarzenie w życiu szkoły. Obecni byli wychowawcy, nauczyciele, dyrekcja, rodzice a także uczniowie klas I i III gimnazjum.

Jednym z elementów  prezentacji projektów było przedstawienie wszystkiego, czego w czasie pracy nad nimi nauczyli się uczniowie. Część publicznej prezentacji polegała na przedstawieniu zdobytych przez uczniów doświadczeń, wiedzy, umiejętności i dokonań. Dla gości zaproszonych na prezentację ten wymiar edukacyjnych osiągnięć uczniów był nie tylko przekonującym dowodem indywidualnej nauki uczniów, ale również autentycznej i skutecznej pracy szkoły.
Perspektywa publicznej prezentacji silnie motywowała uczniów do pracy, zwiększając ich poczucie odpowiedzialności. Wyzwoliła też twórczą energię oraz nauczyła zachowania w sytuacjach publicznych, dając szansę rozwinięcia ważnych umiejętności.

Niezależnie od przyjętej formy, każda  z prezentacji dała uczniom możliwość wypracowania  skutecznego sposobu  porozumiewania się – dobór  odpowiednich form i metod komunikacji językowych i wizualnych. Wszystkie zespoły  musiały dokonać starannej selekcji informacji i materiałów oraz przedstawić je w zwięzły, a zarazem atrakcyjny sposób. Uczniowie zaprezentowali następujące tematy: ,,Nasza szkoła w liczbach i procentach”, „Wielkie odkrycia geograficzne”,”Komunikacja to podstawa – scenki w języku angielskim”, „Odżywianie, a sprawność fizyczna” oraz „Trzy religie monoteistyczne”.

Renata Wilk

Zapraszamy do galerii